HEinz
Master
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:15, 31 Lip 2008 Temat postu: Instancje-Wprowadzenie |
|
nstancja to lokacja tworzona specjalnie dla danej grupy osób (która w nią wejdzie). Wejście do niej łatwo rozpoznać, wygląda jak portal. Nie spotkamy w niej innych graczy oprócz tych, z którymi byliśmy w grupie (lub raid grupie). To całkowicie osobista kopia, tylko i wyłącznie dla nas, co ma swoje plusy jak i minusy.
PLUSY:
- nikt się nie wtrąca, mamy wszystkie moby tylko dla siebie
- wypadają świetne przedmioty, o które trudno poza instancjami
- jeśli lubisz grać z innymi, to najlepsza ku temu okazja
- questy w instancjach często są ściśle związane z fabułą Warcrafta
MINUSY:
- potrzebujemy drużyny, o którą nie zawsze łatwo
- nie możemy w połowie się zatrzymać i zostawić resztę na później, bo po pewnym czasie instancja się resetuje i znowu musimy od początku zabijać moby
- nagłe zniknięcie (dłuższy brak netu, prądu) gracza nie sposób zastąpić i trzeba lecieć wszystko od nowa
- mniej expa niż ze zwyczajnego questowania
- o większość dobrych przedmiotów musisz "rollować" (o tym później)
Największym problemem z instancjami zawsze było szukanie drużyny. Chociaż instancje są popularne, to jest ich tak wiele, że znalezienie czterech innych osób do wspólnej wyprawy w jedno miejsce może być ciężkie nawet na serwerze o wysokiej populacji. Co więcej, drużyna powinna mieć odpowiedni level (często pchają się osoby o niskim poziomie) oraz mieć w swych szeregach dwie kluczowe postaci - healera oraz tanka.
Healer - Holy Priest, Resto Druid, Holy Paladin lub Resto Shaman. Rola Healera jest prosta - musi leczyć. Najczęściej koncentruje się na Tanku, który to najczęściej trzyma aggro (czyli sprawia, że moby - przeciwnicy atakuję jego zamiast inne postaci). Healer może mieć niższy poziom niż reszta drużyny bo trzyma się z tyłu i nie walczy z mobami.
Tank - Defence Warrior, Protection Paladin, Druid Bear Form. Tank dba tylko o to aby wszystkie moby, z którymi walczy drużyna atakował jego. To on ma zbierać wszystkie ciosy bo ma najwięcej pancerza i Healer koncentruje się na nim. Tank korzysta z wielu umiejętności gromadzenia aggro jak np. Taunt. Tank powinien mieć możliwie jak najwyższy poziom. Jeśli ma poziom niższy od bossa, będzie otrzymywać znacznie więcej obrażeń.
DPS - niemal cała reszta z Rogue, Warlockiem i Magiem na czele. Rola tych postaci to zadawanie obrażeń wrogom. Muszą oni jednak uważać (szczególnie na wyższych poziomach), aby nie przesadzić z obrażeniami. Za dużo zadanych obrażeń to bowiem wysokie aggro, które ciężko będzie Warriorowi przechwycić.
Support - klasy, które buffują lub mogą czasem przejąć rolę Healera, najczęściej jest to Druid lub Shaman.
Najgorszą rzeczą jaka może stać się z drużyną to Wipe, czyli śmierć wszystkich postaci w drużynie. Jest to najczęściej spowodowane śmiercią Tanka lub Healera. Padnięcie którejś z tych dwu postaci najczęściej oznacza padnięcie całej grupy.
Instance - Zasady
Jest kilka niepisanych zasad, które obowiązują w instancjach. Warto się z nimi zapoznać, w celu uniknięcia nieporozumień, przekleństw i spamowania na Generalu, że Xyz to lamer i złodziej.
- pierwszy atakuje Tank, dopiero wtedy reszta drużyny może zacząć atakować (wyjątek: niżej)
- jeśli moby są ciasno ściśnięte lub istnieje ryzyko nadejścia patrolu wrogów, Hunter lub Mage pullują moba bliżej, cofając się jednocześnie do tyłu aby mieć dość miejsca
- jeśli w drużynie jest Rogue lub Mage mogą oni wyłączyć na moment jednego lub dwu wrogów za pomocą Sap lub Polimorph; sapniętych i polimorfowanych mobów nie wolno atakować, albo staną się aktywne i zaatakują
- to, że Rogue idzie do wroga przed walką nie oznacza, że go zaatakuje, ale że użyje Sap (chyba, że to idiota), Rogue nie może rzucić Sap w trakcie walki, dlatego należy pozwolić mu to zrobić przed
- jeśli jesteś Warlockiem NIE RZUCAJ Fear, chyba, że jesteś naprawdę zdesperowany (Tank nie żyje, Healer ma mnóstwo aggro, meteoryt spada na Ziemię itp.) - wróg z Fear na sobie będzie biegać jak szalony i na 99% zwabi kilka mobów obok
- najlepiej przed walką wyznaczyć (robi to leader) jaki mob ma być sapnięty, a jaki zamieniony w owcę, robi się to za pomocą znaczków jak np. czerwony krzyżyk - sap czy czaszka - owca (dostępne z menu leadera - kliknąć prawym na porter wroga i wyznaczyć Raid Icon)
- najczęściej moby zabija się w kolejności - 1. leczący mob, 2. caster, 3. mob zadający wysokie obrażenia, 4. reszta (wyjątek: leczący mob/caster są sapnięci/zamienieni w owce)
- gdy boss ma pomagierów, Tank koncentruje się na bossie, pomagierów zabija się później lub w przypadku znacznej ich liczby robią to dwie postaci DPS z grupy
- najważniejszym zadaniem Healera jest leczenie Tanka; jeśli umrze postać DPS to się ją wskrzesi po walce, a jeśli umrze Tank, to umrą wszyscy po kolei
- nie wskrzesza się innych w trakcie walki, chyba, że to Tank i w przeciwnym wypadku byłby Wipe
- jeśli w drużynie jest Warlock rzuca on Soulstone Resurrection na Priesta, NIE na siebie
- wszyscy atakują cel Tanka, Rogue może ewentualnie dbać aby caster nie rzucał czarów za pomocą stunów i Kicków
- pet Huntera NIE jest głównym tankiem i nie jest taka jego rola w drużynie
- Voidwalker NIE jest głównym tankiem i nie jest taka jego rola w drużynie
- jeśli wróg zacznie uciekać odwołaj od niego swego peta/demona
- gdy wróg zacznie uciekać w ruch idą wszelkie instant czary, stuny i inne skille, która mają go zatrzymać
- gdy dolny pasek reszty drużyny jest pusty, oznacza to, że NIE MAJĄ MANY i muszą ją zregenerować, cierpliwie czekać
- jeśli jesteś Magiem zrób trochę wody dla casterów w swojej grupie
- jeśli masz przydatne długo trwające buffy rzucaj je bez pytania w czasie odpoczymku, nie w środku walki
- instancje to nie maraton, nie szarżuje się na wszystko co się rusza; jeśli została Ci tylko godzinka czasu na grę - nie wchodź do instancji
- na wszelkie kłótnie jest czas po wykonaniu instancji; dyskusje na temat przedmiotów powinny się odbyć przed wejściem do niej
- nie każdy Priest jest Healerem, nie każdy Warrior Tankiem
- będąc w drużynie spytaj się z jakiego kraju pochodzą inni, może trafisz na rodaków
- jeśli w drużynie jest choć jedna osoba, która nie rozumie po polsku, try to talk in English
- pamiętaj o umięjętnościach jak Vanish, Feign Death, Soulstone Resurrection, gdy sytuacja nie będzie kolorowa
- jeśli masz mało życia i mob Cię atakuje nie uciekaj jak idiota, bo a) Tank nie dobiegnie aby zdjąć aggro, b) Healer będzie za daleko aby Cię uleczyć, c) zwabisz więcej mobów, d) będąc tyłem do wroga, wszystkie rzuty na unik Twej postaci będą nieudane (czyli częściej Cię wróg uderzy niżbyś stał w miejscu), e) moby w instancjach nie odpuszczają i będą biegły za Tobą w nieskończoność, f) umrzesz; zamiast uciekać stój i krzycz o heala lub cofaj się plecami do tyłu - w ten sposób Twa postać będzie mogła robić uniki a mob trafi Cię mniej razy
- jeśli umrzesz i nie jesteś Healerem CZEKAJ na wskrzeszenie; jeśli jesteś Healerem i wrócisz do instancji jako duch, pojawisz się na samym początku instancji i wrogowie mogą się już respawnąć - w takiej sytuacji nie biegnij na chama do drużyny z pociągiem wrogów za sobą (wipe na 100%), lecz poproś drużynę o wrócenie do Ciebie
- jeśli Healer ma aggro wszyscy rzucają wszystko co robili do tej pory i starają się zdjąć aggro z Healera, obojętnie czy są Tankiem czy DPS
- jeśli jesteś Healerem przygotuj sobie macro z krzykiem o pomoc w razie złapania aggro
PASS, GREED, NEED, ROLL
- jeśli nie jesteś Enchanterem, a z bossa wypadnie przedmiot, którego nawet nie możesz założyć, daj PASS (naprawdę nikogo nie obchodzi, że sprzedasz go NPC za 2 złota)
- jeśli jesteś Enchanterem, a z bossa wypadnie przedmiot, który nie możesz założyć, co najwyżej daj GREED, chociaż bardziej wskazane jest PASS
- jeśli z bossa wypadnie przedmiot, który możesz ewentualnie założyć, daj GREED
- jeśli z bossa wypadnie przedmiot, który POTRZEBUJESZ, bo jest on znacznie lepszy niż to co nosisz i wiesz, że w najbliższej przyszłości nie zmienisz tego przedmiotu na żaden inny, daj NEED
- w przypadkach gdy jesteśmy na raidzie, przed atakowaniem bossa omawiamy co kto chce i czego potrzebuje bardziej niż ktoś inny (np. jeśli obaj Warlock i Mage chcą przedmiot z wysoką ilością +Stamina, Warlockowi bardziej się ten przedmiot przyda, a w zamian przy następnej okazji Warlock da Mage'owi wziąć przedmiot z wysoką ilością +Intellect)
- jeśli po drodze drużyna trafia na skrzynię (chest), obowiązuje zasada /roll - każdy wpisuje /roll i osoba, która wylosuje najwięcej może zabrać przedmioty ze skrzyni
- osoby, które dają NEED mimo faktu, że przedmiot im się nie przyda lub po prostu biorą go gdy przydzielanie przedmiotów odbywa się bez losowania (jak Free for All), lub biorą ze skrzyń przedmioty bez losowania, nazywaną są NINJA lub prościej: złodziejami i - jeśli przedmioty były dość cenne - pokrzywdzone osoby najczęściej spamują po Generalu w miastach nick osoby, która ich oszukała, co znacznie wpływa na reputację złodzieja (nikt nie weźmie znanego ninja do grupy)
- jeśli jesteście w tej samej gildii podyskutujcie o tym jakie przedmioty chcecie przed wchodzeniem do instancji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|