rojber
Okres próbny
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:15, 31 Lip 2008 Temat postu: Ogółem o grze |
|
SilkRoad Online to kolejny reprezentant MMOcRPG rodem z Azji, stworzony przez koreańską firmę developerską Joymax, odpowiedzialną m.in. za takie tytuły jak Atrox czy Age of Wonderers. Zamierzeniem twórców gry było ukazanie kultur starożytnych Chin, Islamu oraz Europy, oczywiście w powiązaniu z tytułowym, Jedwabnym Szlakiem, który był niegdyś głównym kulturowym i ekonomicznym traktem handlowym, łączącym Chiny i Imperium Rzymskie - głównego odbiorcę chińskiego jedwabiu. Dzięki SlikRoad Online Jedwabny Szlak ożywa na nowo, a wraz z nim karawany kupieckie, napadające na nie i okradające je bandy złodziei, oraz łowcy specjalizujący się w polowaniach na tych ostatnich.
Świat SilkRoad Online jest ogólnie rzecz biorąc podzielony na dwa regiony. Pierwszy to historyczne rejony Chan'an, Tunhuangu, Hotanu, Teheranu, Bagdadu i Konstantynopola, na których przebiegał szlak ze wschodu na zachód, drugi natomiast to świat fantasy, rozciągający się od Takla Makan do Hotanu, poprzez Himalaje, Góry Gollyun i Cheonchukguk (Indie). Oba te światy doskonale koegzystują ze sobą tworząc oryginalne tło rozgrywki. W SilkRoad Online nie ma z góry ustalonych, sztywnych zasad przynależności do konkretnej profesji. Każdy gracz ma możliwość rozwoju swojej postaci według własnego uznania, a dowolność w wyborze zawodu sprawia, iż w każdej chwili może stać się handlarzem, złodziejem czy łowcą.
Podobnie jak i w innych MMOcRPG, tak i tutaj pełno jest różnorodnych większych i mniejszych questów, stworzonych na bazie mitów i legend orientalnych, arabskich czy greckich (m.in. Baśnie 1001 nocy, Mitologia grecka). Przelot latającym dywanem czy walka z duchami podczas przeprawy przez Huang He są tu na porządku dziennym. Bardzo ciekawie prezentuje się również system umiejętności, tzw. skilli postaci. Kojarzycie film Przyczajony Tygrys, Ukryty Smok? Wcielając się w postać rodem z Chin, można, przykładowo, biegać po wodzie czy poruszać się "szybciej od przeciągu", postacie z Europy mogą wykorzystać boskie moce Zeusa czy Apolla, a bohaterowie z Islamu biorą pod swoją kontrolę dżina z lampy.
Nie mniejszą uwagę przyłożono do systemu walki, który został przedstawiony w czasie rzeczywistym. Ciosy zadawane przeciwnikowi można łączyć we wszelkiego rodzaju "łańcuchy", tworząc popularne combosy. W zależności od taktyki zastosowanej w walce, każde starcie jest inne, nie powodując u gracza uczucia znużenia kolejnymi, schematycznymi działaniami. Całość rozgrywki została okraszona niebywale kolorową i realistyczną grafiką, która w zamierzeniach ma dać poczucie uczestniczenia w filmie. Dzięki dynamicznym animacjom możemy zaobserwować przykładowo falującą trawę czy tak prozaiczne szczegóły jak potrząsanie dłońmi podczas poruszania się postaci
Post został pochwalony 0 razy
|
|